Concurs Național
”CGame – poveste și provocare”, Ediția a VI-a
#campioniisuntaici
Colegiul Național de Informatică "Tudor Vianu" din București, Centrul Educațional de Excelență ITLevel și Asociația Excelența Vasluiană, organizează gratuit Concursul Național ”CGame – poveste și provocare”, ediția a VI-a.
Concursul, desfașurat online, se adresează tuturor elevilor din clasele de gimnaziu (V-VIII) și liceu (IX-XII) din România și Republica Moldova, care sunt pasionați de programare în limbajele C++ sau Python.
Calendarul Concursului:
-
8 - 22 ianuarie 2026, ora 23:59: înscriere la concurs prin completarea formularului de înscriere (detalii) și trimiterea proiectelor pentru etapa județeană la adresa de e-mail concurs@itlevel.ro
- 30 ianuarie 2026: publicarea listei participanților la etapa națională (vezi lista)
-
7 februarie 2026, orele 8.30-13.00: desfășurarea competiției
-
18 martie 2026, ora 19:45: festivitatea de premiere și publicarea listei câștigătorilor (vezi prezentarea)
-
29 mai 2026: desemnarea câștigătorului premiului de popularitate
-
20 martie – 29 mai 2025: emiterea diplomelor și a premiilor
Premii și Recompense la etapa națională:
Acordare vouchere de reducere pentru un modul de curs regăsit în lista din portofoliul ITLevel
- Premiul I - 50%
- Premiul II – 40%
- Premiul III - 30%
- Premiul de Popularitate – 30%
- Mențiune specială - Peste 80 puncte - 10%
Notă: Discountul nu se cumulează cu alte reduceri și este valabil pentru un modul de curs desfășurat pe parcursul anului școlar 2025-2026!
2. Premiul de Popularitate va fi acordat de ITLevel, concurentului al cărui proiect (videoclipul de prezentare) va obține, în perioada 20 martie – 28 mai 2026, cele mai multe „like-uri” pe următoarele rețelele de socializare:
- Facebook: https://www.facebook.com/ITLevel
- Instagram: https://www.instagram.com/itlevel_official
- YouTube: https://www.youtube.com/channel/UChDA_VISzxXLPeGPClsSW4w
- TikTok: https://www.tiktok.com/@itlevel_official
3. Premii Speciale din partea Asociației Excelența Vasluiană: Vor fi acordate premii suplimentare pentru cel mai bine clasat concurent din fiecare secțiune (gimnaziu și liceu) la etapa națională, care este pregătit într-un Centru Județean de Excelență și care a obținut un scor de peste 50 de puncte în cadrul concursului.
Participarea la acest concurs este gratuită și implică acceptarea și respectarea de către participanți a prevederilor Regulamentului de organizare și desfășurare a concursului (detalii).
Pentru etapa județeană, fiecare participant va realiza și transmite un proiect în C++/Python cu tema „Algoritmi în viața de zi cu zi”, constând într-o prezentare de maximum 20 de slide-uri despre un algoritm folosit de participant la o altă disciplină decât informatică/TIC sau într-o situație din afara școlii. Proiectul, arhivat, va conține:
- fișierul sursă cu extensia .cpp sau .py;
- toate resursele și fișierele utilizate;
- instrucțiuni de instalare, configurare și utilizare;
- un videoclip de prezentare a proiectului, în format .mp4, cu durata maximă de 45 de secunde, care să ilustreze funcționalitatea aplicației.
Proiectele vor fi transmise prin e-mail la adresa concurs@itlevel.ro, în perioada 8 - 22 ianuarie 2026 (inclusiv). Subiectul e-mailului va conține numele și prenumele concurentului, și clasa (exemplu: Popescu Laur_7).
Etapa națională se va desfășura online, folosind platforma Cisco Webex (detalii). Link-ul de acces la concurs va fi transmis participanților la etapa naționala, pe e-mail pe 6 februarie 2026. În data de 7 februarie 2026, începând cu ora 8.20 se va face înregistrarea cu Codul GDPR (primit pe e-mail de la organizator după afișarea listei finale a participanților), urmat de numele și prenumele complet, așa cum apare în certificatul de naștere, apoi clasa (de exemplu ITL25_Popescu Laur_7).
Problema: Povestea ediției a VI-a a Concursului Național “CGame – poveste și provocare”, pe care participanții trebuie să o continue și să o dezvolte prin crearea propriei povești în limbajele de programare C++ sau Python se va afișa în ziua competiției, 7 februarie 2026, ora 9.00. (vezi problema)
Timpul alocat pentru rezolvarea proiectului este de 4 ore, între orele 9:00 - 13:00, în data de 7 februarie 2026.
Concurenții trebuie să fie prezenți pe toată durata concursului, cu camera activă. Monitorizarea va fi realizată continuu pe platforma Cisco Webex. Participanții vor fi descalificați în caz de tentative de fraudă.
Până la data limită stabilită, 7 februarie 2026, ora 13:00, participanții la etapa națională trebuie să trimită (folosind adresa de e-mail utilizată la înscrierea în concurs) către adresa de e-mail concurs@itlevel.ro, următoarele documente:
1. Proiectul realizat: fișierul cu extensia .cpp sau .py, arhivat împreună cu toate sursele folosite în realizarea lui. Este permisă utilizarea resurselor online și a oricăror librării de Python/C++, cu condiția ca participanții să precizeze pașii de configurare și instalare a acestora. De asemenea, proiectul trebuie să conțină indicații pentru parcurgerea jocului și comentarii scurte pentru secvențele importante de program.
2. Videoclipul de prezentare în format .mp4 cu o durată maximă de 45 de secunde, care să ilustreze funcționalitatea proiectului. Este esențial ca acesta să cuprindă în mod explicit pașii de compilare, să descrie detaliat datele de intrare și datele de ieșire, oferind astfel o prezentare clară și cuprinzătoare a modului în care proiectul funcționează.
3. Declarația de onestitate completată și semnată (detalii).
Notă: Subiectul mesajului va conține Codul GDPR_nume și prenume_clasa.
Detalii Tehnice:
Cerințe pentru compilarea aplicațiilor:
- C++: Code::Blocks/MinGW
- Python împreună cu mediul de dezvoltare Visual Studio Code
Crearea videoclipului de prezentare:
- Asigurați-vă că dispuneți de software-ul necesar pentru realizarea unui videoclip în format .mp4.
Cerințe hardware și software pentru videoconferință:
- Verificați compatibilitatea sistemului dvs. cu platforma Cisco Webex pentru participarea la videoconferință.
Comisia pentru organizarea, monitorizarea, coordonarea concursului și evaluarea candidaților:
- Conf.univ.dr. Nicoleta Iacob – Director General la ITLevel
- Prof. Nușa Dumitriu-Lupan - Director la Asociația Excelența Vasluiană
- Prof. Laura Ungureanu – Colegiul Național de Informatică "Tudor Vianu", București
- Prof. Alina Boca – Colegiul Național de Informatică "Tudor Vianu", București
- Prof. Corina Vinț – Colegiul Național de Informatică "Tudor Vianu", București
- Prof. Elena Predeșel – Colegiul Național Militar "Tudor Vladimirescu"
- Diana Țolu – Olimpic Internațional / Trainer la ITLevel
Vă invităm să participați la această competiție care îmbină programarea și tehnologia într-un mod inovator, cu scopul de a încuraja și evidenția creativitatea elevilor.
Mult succes și multă inspirație tuturor participanților!


