Jocuri și grafică în limbajul Python

Topic: Jocuri și grafică în limbajul Python
Nivel: I/II/III/IV
Platformă: PyCharm
Nr. copii: 6-8 copii/grupă
Preț: Listă prețuri
Program: L-V: 8.00-9.30; 17.30-19.00; 19.00-20.30
Trainer: Nicoleta Iacob (vezi descriere); Cristian Ștefan (vezi descriere); Alexandra Moloiu (vezi descriere); Alexandru Mitu (vezi descriere)

Descriere curs: Limbajul de programare Python este modern, rapid, stabil, foarte puternic, ușor de învățat și de utilizat, ceea ce îl face excelent pentru copiii care doresc să pășească în lumea programării. Este limbajul viitorului, folosit în diverse domenii cum ar fi aplicații Web, jocuri 2D și 3D, automatizări, machine learning, sisteme inteligente, roboți, în platforme precum Google, Facebook, Instagram sau Dropbox și multe altele.
Pe parcursul cursului, copiii începând cu vârsta de 10 ani, își vor dezvolta gândirea computațională, vor asimila conceptele de programare interactivă şi își vor dezvolta capacitatea de rezolvare a problemelor mai complexe astfel încât aceștia să dețină un nivel ridicat de analiză și abordare a problemelor.
Activitatea la curs constă în sesiuni de predare și programare, într-o atmosferă interactivă, pe înțelesul copiilor, transformând procesul de învățare într-o experiență plăcută și productivă.
Pentru teste se vor folosi baghete magice, roboţei educaţionali și Raspberry Pi cu senzori de pe stația spațială internațională.
Cursurile sunt predate de către traineri doctori în informatică, cu foarte multă pasiune pentru programare, pe care o transmit și cursanților.

Beneficii pentru copii:

  • stimularea capacităţii de învăţare inovatoare, adaptabilă la condiţii de schimbare socială rapidă;
  • întărirea motivaţiei copiilor în procesul de învăţare;
  • stimularea gândirii logice şi a imaginaţiei;
  • dobândirea cunoștințelor solide de programare;
  • formarea deprinderilor practice utile;
  • lucru în echipă la realizarea de proiecte;
  • se studiază în școală și respectă programa școlară.

Structură curs/Cerințe: Cursul este compus din 4 Module a câte 12 ore fiecare.

    M1: Nivel I - Pentru participarea la curs, copiii nu trebuie să dețină nici un fel de cunoștințe prealabile de Python.
    M2: Nivel II - Pentru participarea la curs, copiii trebuie să fie familiarizați cu principiile de bază ale programării în Python, sau să fi parcurs modulul M1 (Nivel Începător).
    M3: Nivel III - Pentru participarea la curs, copiii trebuie să fi parcurs modulele M1 și M2.
    M4: Nivel IV - Pentru participarea la curs, copiii trebuie să fi absolvit toate modulele M1, M2 și M3.

Concepte învățate: noțiuni generale despre programare și limbaje de programare, instalare Python și editor, indentare, variabile și tipuri de date (text; numeric - int, float, complex; sequence, mapping; set; boolean), conversii, constante, cuvinte rezervate în Python, comentarii, operatori și expresii, operații de intrare/ieșire, instrucțiuni (input/print, if...else, break, pass şi continue, şi clauze else pentru bucle, for și while loops, funcţia range(), pass), șiruri, liste, tupluri și dicționare, funcții, recursivitate, fișiere de tip text, excepții (try, except, else, finally), programare orientată pe obiecte - concepte de bază, module Python (sys și os, random, math, time, datetime etc.), programare vizuală și interfețe grafice (ferestre și butoane, culori, coordonate, forme, evenimente – mișcare).
Conceptele de învățare vor fi adaptate pentru fiecare nivel de vârstă.
Datorită faptului că fiecare ședință are o componentă practică, acest curs este un generator de experiență reală, iar la finalul celor 4 module, pe lângă certificatul de participare, copiii vor avea propriul portofoliu de jocuri şi aplicaţii, precum şi aplicaţii de control al acțiunilor roboţeilor cu ajutorul limbajului de programare Python.

Joc în Python

Cursuri sugerate după finalizarea modulelor de Python: