App Inventor – Aplicatia ta mobila!

Topic: Dezvoltare de jocuri pe mobil
Nivel: Începător/Mediu/Avansat/Experimentat
Structură curs: 4 Module
Platformă: MIT App Inventor
Nr. copii: 6 copii/grupă
Preț: Listă prețuri
Program: Marți și joi: 16.00-18.00
Trainer: Luminița Defta (vezi descriere)

Descriere curs: App Inventor deschide lumea încântătoare a programării dispozitivelor mobile Android.
App Inventor folosește o interfaţă grafică, asemănătoare cu cea din Scratch şi StarLogo TNG, care permite utilizatorilor să așeze obiectele vizuale pentru a crea o aplicație pentru dispozitive Android.
Copiii vor crea propriile jocuri și aplicații cu sunete, imagini, vibrații, diverse funcționalităţi, butoane, tastaturi, liste, etichete, notificări etc.
Pentru teste se vor folosi atât emulatoare cât şi telefoane, tablete Android și roboţei educaţionali. Interacțiunea cu roboțeii educaționali se va realiza prin adresarea de comenzi folosind protocolul bluetooth către 3 motoare distincte, senzori de distanță și culoare, precum și senzori privind gradul de înclinare.

Beneficii pentru copii:

  • vor dezvolta gândirea algoritmică;
  • vor dobândi cunoștințe fundamentale de programare;
  • lucru în echipă la realizarea de proiecte;
  • vor deprinde înțelegerea de bază a conținuturilor în limba engleză.

Structură curs/Cerințe: Cursul este compus din 4 Module a câte 12 ore fiecare.

    M1: Nivel Începător - Pentru participarea la curs, copiii nu trebuie să dețină nici un fel de cunoștințe prealabile de programare.
    M2: Nivel Mediu - Pentru participarea la curs, copiii trebuie să fie familiarizați cu principiile de bază ale programării în App Inventor, sau să fi parcurs modulul M1 (Nivel Începător).
    M3: Nivel Avansat - Pentru participarea la curs, copiii trebuie să fi parcurs modulele M1 și M2.
    M4: Nivel Experimentat - Pentru participarea la curs, copiii trebuie să fi absolvit toate modulele M1, M2 și M3.

Concepte învățate: introducere în programare, selectarea componentelor, editorul de blocuri, componente de bază (Button, CheckBox, Label, ListPicker, Screen, TextBox, TinyDB), componente de tip senzor (AccelerometerSensor, LocationSensor, OrientationSensor), variabile, blocuri de definire, handler de evenimente, comenzi și expresii, aranjarea elementelor pe ecran (orizontalArrangement, VerticalArrangement, TabletArrangement), manipularea stării componentelor, evenimente ale butoanelor (Click, ongClick, GetFocus, LostFocus), comentarii, design-ul interfeţei.
Datorită faptului că fiecare ședință are o componentă practică, acest curs este un generator de experiență reală, iar la finalul celor 4 module, pe lângă fișa de evaluare și certificatul de participare, copiii vor avea propriul portofoliu de jocuri şi aplicaţii mobile Android, precum şi aplicaţii de control al acțiunilor roboţeilor cu ajutorul limbajului de programare App Inventor.

Curs sugerat după finalizarea modulelor de App Inventor: