Concurs Național
”CGame – poveste și provocare”, Ediția a V-a
#campioniisuntaici
Colegiul Național de Informatică "Tudor Vianu" din București, Centrul Educațional de Excelență ITLevel și Asociația Excelența Vasluiană, organizează gratuit Concursul Național ”CGame – poveste și provocare”, ediția a V-a.
Concursul este inclus în Lista proiectelor de educație extrașcolară naționale și internaționale care se desfășoară în România în anul școlar 2024-2025, fără finanțare din partea Ministerului Educației și Cercetării, Anexa 2 la OMEC nr. 3026/14.01.2025, poziția 55. (vezi lista)
Concursul, desfașurat online, se adresează tuturor elevilor din clasele de gimnaziu (V-VIII) și liceu (IX-XII) din România și Republica Moldova, care sunt pasionați de programare în limbajele C++ sau Python.
În cadrul concursului, participanții trebuie să realizeze un proiect (joc) creativ în C++ sau Python, pornind de la o poveste descrisă de organizator.
Calendarul Concursului:
-
8 ianuarie – 4 februarie 2025, ora 23:59: înscriere la concurs prin completarea formularului de înscriere (detalii)
- 6 februarie 2025: publicarea listei participanților, împreună cu codul GDPR (vezi lista)
-
8 februarie 2025, orele 8.30-13.00: desfășurarea competiției
-
18 martie 2025, ora 19:45: festivitatea de premiere și publicarea listei câștigătorilor (vezi prezentarea)
-
29 mai 2025: desemnarea câștigătorului premiului de popularitate
-
20 martie – 31 mai 2025: emiterea diplomelor și a premiilor
Premii și Recompense:
1. Premii pentru Performanță în Gimnaziu și în Liceu: Proiectele câștigătoare în urma jurizării vor fi premiate de ITLevel, astfel:
- 3 premii pentru gimnaziu (Premiul I, Premiul II, Premiul III) - vezi lista (link)
- 3 premii pentru liceu (Premiul I, Premiul II, Premiul III - vezi lista (link)
Acordare vouchere de reducere pentru un modul de curs regăsit în lista din portofoliul ITLevel
- Premiul I - 50%
- Premiul II – 40%
- Premiul III - 30%
- Premiul de Popularitate – 30%
- Mențiune specială - Peste 80 puncte - 10%
Notă: Discountul nu se cumulează cu alte reduceri și este valabil pentru un modul de curs desfășurat pe parcursul anului școlar 2024-2025!
2. Premiul de Popularitate va fi acordat de ITLevel, concurentului al cărui proiect (videoclipul de prezentare) va obține, în perioada 20 martie – 28 mai 2025, cele mai multe „like-uri” pe următoarele rețelele de socializare:
- Facebook: https://www.facebook.com/ITLevel
- Instagram: https://www.instagram.com/itlevel_official
- YouTube: https://www.youtube.com/channel/UChDA_VISzxXLPeGPClsSW4w
- TikTok: https://www.tiktok.com/@itlevel_official
3. Premii Speciale din partea Asociației Excelența Vasluiană: Vor fi acordate premii suplimentare pentru cel mai bine clasat concurent din fiecare secțiune (gimnaziu și liceu), care este pregătit într-un Centru Județean de Excelență și care a obținut un scor de peste 50 de puncte în cadrul concursului.
Premii Speciale de 250 RON pentru cel mai bine clasat concurent din:
- Secțiunea gimnaziu - Perjoc Eduard-Mihai, clasa a VIII-a - Informatica pentru Viitor, Constanța
- Secțiunea liceu – Sfaraila Sonia-Maria, clasa a IX-a - CJE Arad
Participarea la acest concurs este gratuită și implică acceptarea și respectarea de către participanți a prevederilor Regulamentului de organizare și desfășurare a concursului (detalii).
Concursul se desfășoară online pe întreg teritoriul României și Republicii Moldova, folosind platforma Cisco Webex (detalii). Link-ul de acces la concurs va fi transmis participanților pe e-mail pe 7 februarie 2025. În data de 8 februarie 2025, începând cu ora 8.20 se va face înregistrarea cu Codul GDPR (primit pe e-mail de la organizator după afișarea listei finale a participanților), urmat de numele și prenumele complet, așa cum apare în certificatul de naștere, apoi clasa (de exemplu ITL25_Popescu Laur_7).
Problema: Povestea ediției a V-a a Concursului Național “CGame – poveste și provocare”, pe care participanții trebuie să o continue și să o dezvolte prin crearea propriei povești în limbajele de programare C++ sau Python se va afișa în ziua competiției, 8 februarie 2025, ora 9.00. (vezi problema)
Timpul alocat pentru rezolvarea proiectului este de 4 ore, între orele 9:00 - 13:00, în data de 8 februarie 2025.
Concurenții trebuie să fie prezenți pe toată durata concursului, cu camera activă. Monitorizarea va fi realizată continuu pe platforma Cisco Webex. Participanții vor fi descalificați în caz de tentative de fraudă.
Până la data limită stabilită, 8 februarie 2025, ora 13:00, participanții trebuie să trimită (folosind adresa de e-mail utilizată la înscrierea în concurs) către adresa de e-mail concurs@itlevel.ro, următoarele documente:
1. Proiectul realizat: fișierul cu extensia .cpp sau .py, arhivat împreună cu toate sursele folosite în realizarea lui. Este permisă utilizarea resurselor online și a oricăror librării de Python/C++, cu condiția ca participanții să precizeze pașii de configurare și instalare a acestora. De asemenea, proiectul trebuie să conțină indicații pentru parcurgerea jocului și comentarii scurte pentru secvențele importante de program.
2. Videoclipul de prezentare în format .mp4 cu o durată maximă de 45 de secunde, care să ilustreze funcționalitatea proiectului. Este esențial ca acesta să cuprindă în mod explicit pașii de compilare, să descrie detaliat datele de intrare și datele de ieșire, oferind astfel o prezentare clară și cuprinzătoare a modului în care proiectul funcționează.
3. Declarația de onestitate completată și semnată (detalii).
Notă: Subiectul mesajului va conține Codul GDPR_nume și prenume_clasa.
Detalii Tehnice:
Cerințe pentru compilarea aplicațiilor:
- C++: Code::Blocks/MinGW versiunea 20.03
- Python împreună cu mediul de dezvoltare Visual Studio Code
Crearea videoclipului de prezentare:
- Asigurați-vă că dispuneți de software-ul necesar pentru realizarea unui videoclip în format .mp4.
Cerințe hardware și software pentru videoconferință:
- Verificați compatibilitatea sistemului dvs. cu platforma Cisco Webex pentru participarea la videoconferință.
Comisia pentru organizarea, monitorizarea, coordonarea concursului și evaluarea candidaților:
- Conf.univ.dr. Nicoleta Iacob – Director General la ITLevel
- Prof. Nușa Dumitriu-Lupan - Director la Asociația Excelența Vasluiană
- Prof. Laura Ungureanu – Colegiul Național de Informatică "Tudor Vianu", București
- Prof. Alina Boca – Colegiul Național de Informatică "Tudor Vianu", București
- Prof. Corina Vinț – Colegiul Național de Informatică "Tudor Vianu", București
- Prof. Elena Predeșel – Colegiul Național Militar "Tudor Vladimirescu"
- Diana Țolu – Olimpic Internațional / Trainer la ITLevel
Vă invităm să participați la această competiție care îmbină programarea și tehnologia într-un mod inovator, cu scopul de a încuraja și evidenția creativitatea elevilor.
Mult succes și multă inspirație tuturor participanților!