Programare în Java

Topic: Programare în limbajul Java
Nivel: Începător/Mediu/Avansat/Experimentat
Platformă: Java/Alice
Nr. copii: 6 copii/grupă
Preț: Listă prețuri
Program: Vineri 17.20-18.50; Duminică: 13.00-14.30
Trainer: Cristian Ștefan (vezi descriere)

Descriere curs: Alice 3 este un mediu interactiv de dezvoltare Java, bazat pe blocuri, creat pentru a ajuta copiii să învețe programarea orientată pe obiect într-un mod mai simplu, prin crearea de animații 3D, povești și jocuri video. În plus, este un tool excelent pentru începători, asigurând o tranziţie uşoară către limbajul Java propriu-zis prin vizualizarea codului Java generat într-o fereastră alăturată și chiar exportul proiectelor pentru a putea extinde funcționalitatea prin codarea direct în Java.
Java ocupă locul 1 în topul celor mai utilizate limbaje de programare de nivel înalt, orientat pe obiecte. De asemenea, este un limbaj de programare indepedent de platformă, care împrumută o mare parte din sintaxă de la C și C++, dar are un model al obiectelor mai simplu.
Multe din jocurile video, filmele animate și aplicațiile pentru smartphone de astăzi, sunt create folosind limbajul de programare Java.
Programarea are la bază matematica. Aici vom rezolva probleme de la geometrie şi trigonometrie la fizică.
Cursurile sunt foarte captivante, constând într-o serie de exemple specifice vârstei și spațiului socio-cultural în care copiii trăiesc, care au scopul de a-i familiariza cu noțiunea de algoritm.

Cursul este compus din 4 Module a câte 8 ședințe fiecare.

Beneficii pentru copii:

  • vor dezvolta gândirea algoritmică;
  • învățarea materiei într-un mod logic, aplicat și personalizat;
  • lucru în echipă la realizarea de proiecte;
  • vor deprinde înțelegerea de bază a conținuturilor în limba engleză.

Concepte învățate: Fiecare lecție conține exemple concrete din viața reală, astfel încât conceptele noi să fie mai ușor de asimilat.
Copiii vor învăța concepte de bază în programare: tipuri de date, variabile, constante, operatori, operații de intrare/ieșire, instrucțiuni, tablouri, string-uri, blocuri și statement-uri, tratarea excepțiilor, clase și obiecte, interfețe, fire de execuție (threads), stream-uri, operații de I/O, serializarea obiectelor, conectarea la o bază de date folosind JDBC.
La finalul cursului, copiii vor primi fișa de evaluare și certificat de participare.

Cursuri sugerate după finalizarea modulelor de Java: