Informatica pentru Bacalaureat

Topic: Informatică pentru Bacalaureat
Durată modul: 8 ședințe (24 ore)
Platformă: Code::Blocks
Preț: Listă prețuri
Număr cursanți: 4 - 8
Program: Marți, Vineri: 18.00-21.00
Traineri: Nicoleta Iacob (vezi descriere); Elena Predeșel (vezi descriere); Liviu Moanță (vezi descriere); Robert Vădăstreanu (vezi descriere); Diana Țolu (vezi descriere); Vlad Coneschi (vezi descriere)

Descriere curs: "Explorează, programează, excelază - drumul tău către succesul în informatică!"

Cursul de Informatică pentru Bacalaureat acoperă o gamă largă de subiecte esențiale pentru înțelegerea și rezolvarea problemelor de programare specifice examenului de bacalaureat.

Fiecare ședință își propune să ofere cunoștințe și abilități necesare pentru a rezolva probleme practice și pentru a răspunde cerințelor examenului de Bacalaureat la informatică.

Pentru participarea la curs, sunt necesare cunoștințe de programare în limbajele C/C++.

Cu traineri de top, câștigători ai multor competiții olimpice, oferim suport individualizat, identificând și abordând nevoile specifice ale fiecărui cursant, cu scopul de a transforma procesul de învățare într-o experiență eficientă și plăcută, contribuind la dezvoltarea abilităților solide de programare în limbajul C++.

"În programare, nu există obstacole de netrecut, ci doar provocări care necesită efort și dedicare pentru a fi depășite."

Structura cursului:

  1. ȘEDINȚA 1
    Algoritmi elementari
    ● Probleme care operează asupra cifrelor unui număr (prelucrare cifre, construcție numere cu adăugare la dreapta/stânga)
    ● Divizibilitate. Numere prime. Descompunere în factori primi. Algoritmul lui Euclid
    ● Șirul lui Fibonacci. Calculul unor sume cu termenul general dat
    ● Determinare minim/maxim
    Subprograme definite de utilizator
    ● Proceduri și funcții
    – declarare și apel
    – parametri formali și parametri efectivi
    – parametri transmiși prin valoare, parametri transmiși prin referință
    – variabile globale și variabile locale, domeniu de vizibilitate
    ● Proiectarea modulară a rezolvării unei probleme
    Recursivitate
    ● Proceduri și funcții recursive

  2. ȘEDINȚA 2
    Fișiere text
    ● Fișiere text. Tipuri de acces
    ● Proceduri și funcții predefinite pentru fișiere text
    Tablouri unidimensionale
    ● Verificarea unor proprietăți în vectori
    ● Interclasare
    ● Metode de căutare (secvențială, binară)
    ● Metode de ordonare (metoda bulelor, selecției)
    ● Vectori caracteristici/frecvență
    ● Secvențe (lungimea maximă a unei secvențe, folosind o condiție sau mai multe)
    ● Analiza complexității unui algoritm (considerând criteriile de eficiență, durata de executare și spațiul de memorie utilizat)

  3. ȘEDINȚA 3
    Tablouri bidimensionale
    ● Generare de matrici
    ● Zone în matricea pătratică
    ● Deplasări
    ● Verificări de elemente
    ● Minim/maxim
    ● Sume pe linii/coloane
    ● Eliminare/Adăugare linii/coloane

  4. ȘEDINȚA 4
    Șiruri de caractere
    ● Prelucrări elementare
    ● Proceduri și funcții predefinite pentru: citire, afișare, concatenare, căutare, extragere, inserare, eliminare și conversii (șir valoare numerică)
    Tipul înregistrare

  5. ȘEDINȚA 5
    Metoda backtracking (iterativă sau recursivă)
    ● Probleme de generare. Oportunitatea utilizării metodei backtracking
    Grafuri neorientate
    – terminologie (nod/vârf, muchie, adiacență, incidență, grad, lanț, lanț elementar, ciclu, ciclu elementar, lungime, subgraf, graf parțial)
    – proprietăți (conex, componentă conexă, graf complet, hamiltonian, eulerian)
    – metode de reprezentare (matrice de adiacență, liste de adiacență)

  6. ȘEDINȚA 6
    Grafuri orientate
    – terminologie (nod/vârf, arc, adiacență, incidență, grad intern și extern, drum, drum elementar, circuit, circuit elementar, lungime, subgraf, graf parțial)
    – proprietăți (tare conexitate, componentă tare conexă)
    – metode de reprezentare (matrice de adiacență, liste de adiacență)
    Arbori
    – terminologie (nod, muchie, rădăcină, descendent, descendent direct/fiu, ascendent, ascendent direct/părinte, frați, nod terminal, frunză)
    – metode de reprezentare în memorie (matrice de adiacență, liste ”de descendenți”, vector ”de tați”)

  7. ȘEDINȚA 7
    Recapitulare finală - Subiectele I, II, III - modele Bacalaureat

  8. ȘEDINȚA 8
    Recapitulare finală - Subiectele I, II, III - modele Bacalaureat

*Pentru participarea la cursurile online, cursanții au nevoie de computer cu sistem de operare a cărui versiune să fie minim Windows 10, conexiune stabilă la Internet, microfon și cameră web.

Pentru o bună desfășurare a cursului este important să aveți instalat programul în care lucrăm. Link-ul de unde puteți descărca Code::Blocks este: https://sourceforge.net/projects/codeblocks/files/Binaries/20.03/Windows/codeblocks-20.03mingw-setup.exe/download

Datorită faptului că fiecare ședință are o componentă practică, acest curs este un generator de experiență reală, iar la finalul cursului, pe lângă certificatul de participare, cursanții vor avea propriul portofoliu de aplicaţii.


Formular de înscriere

    Pentru completarea contractului și emiterea facturii.

    Pentru elevii școlilor cu care ITLevel are Acord de parteneriat (vezi lista școlilor partenere).

    *Câmpuri obligatorii

    IMPORTANT! Un răspuns negativ în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal nu ne va permite înscrierea la cursurile ITLevel.

    Vă așteptăm la ITLevel pentru a transforma împreună pasiunea în performanță!

    ×