Topic: | Informatică pentru Bacalaureat |
Durată modul: | 8 ședințe (24 ore) |
Platformă: | Code::Blocks |
Preț: | Listă prețuri |
Număr cursanți: | 4 - 8 |
Program: | Marți, Vineri: 18.00-21.00 |
Traineri: | Nicoleta Iacob (vezi descriere); Elena Predeșel (vezi descriere); Liviu Moanță (vezi descriere); Robert Vădăstreanu (vezi descriere); Diana Țolu (vezi descriere); Vlad Coneschi (vezi descriere) |
Descriere curs: "Explorează, programează, excelază - drumul tău către succesul în informatică!"
Cursul de Informatică pentru Bacalaureat acoperă o gamă largă de subiecte esențiale pentru înțelegerea și rezolvarea problemelor de programare specifice examenului de bacalaureat.
Fiecare ședință își propune să ofere cunoștințe și abilități necesare pentru a rezolva probleme practice și pentru a răspunde cerințelor examenului de Bacalaureat la informatică.
Pentru participarea la curs, sunt necesare cunoștințe de programare în limbajele C/C++.
Cu traineri de top, câștigători ai multor competiții olimpice, oferim suport individualizat, identificând și abordând nevoile specifice ale fiecărui cursant, cu scopul de a transforma procesul de învățare într-o experiență eficientă și plăcută, contribuind la dezvoltarea abilităților solide de programare în limbajul C++.
"În programare, nu există obstacole de netrecut, ci doar provocări care necesită efort și dedicare pentru a fi depășite."
Structura cursului:
-
ȘEDINȚA 1
Algoritmi elementari
● Probleme care operează asupra cifrelor unui număr (prelucrare cifre, construcție numere cu adăugare la dreapta/stânga)
● Divizibilitate. Numere prime. Descompunere în factori primi. Algoritmul lui Euclid
● Șirul lui Fibonacci. Calculul unor sume cu termenul general dat
● Determinare minim/maxim
Subprograme definite de utilizator
● Proceduri și funcții
– declarare și apel
– parametri formali și parametri efectivi
– parametri transmiși prin valoare, parametri transmiși prin referință
– variabile globale și variabile locale, domeniu de vizibilitate
● Proiectarea modulară a rezolvării unei probleme
Recursivitate
● Proceduri și funcții recursive -
ȘEDINȚA 2
Fișiere text
● Fișiere text. Tipuri de acces
● Proceduri și funcții predefinite pentru fișiere text
Tablouri unidimensionale
● Verificarea unor proprietăți în vectori
● Interclasare
● Metode de căutare (secvențială, binară)
● Metode de ordonare (metoda bulelor, selecției)
● Vectori caracteristici/frecvență
● Secvențe (lungimea maximă a unei secvențe, folosind o condiție sau mai multe)
● Analiza complexității unui algoritm (considerând criteriile de eficiență, durata de executare și spațiul de memorie utilizat) -
ȘEDINȚA 3
Tablouri bidimensionale
● Generare de matrici
● Zone în matricea pătratică
● Deplasări
● Verificări de elemente
● Minim/maxim
● Sume pe linii/coloane
● Eliminare/Adăugare linii/coloane -
ȘEDINȚA 4
Șiruri de caractere
● Prelucrări elementare
● Proceduri și funcții predefinite pentru: citire, afișare, concatenare, căutare, extragere, inserare, eliminare și conversii (șir valoare numerică)
Tipul înregistrare -
ȘEDINȚA 5
Metoda backtracking (iterativă sau recursivă)
● Probleme de generare. Oportunitatea utilizării metodei backtracking
Grafuri neorientate
– terminologie (nod/vârf, muchie, adiacență, incidență, grad, lanț, lanț elementar, ciclu, ciclu elementar, lungime, subgraf, graf parțial)
– proprietăți (conex, componentă conexă, graf complet, hamiltonian, eulerian)
– metode de reprezentare (matrice de adiacență, liste de adiacență) -
ȘEDINȚA 6
Grafuri orientate
– terminologie (nod/vârf, arc, adiacență, incidență, grad intern și extern, drum, drum elementar, circuit, circuit elementar, lungime, subgraf, graf parțial)
– proprietăți (tare conexitate, componentă tare conexă)
– metode de reprezentare (matrice de adiacență, liste de adiacență)
Arbori
– terminologie (nod, muchie, rădăcină, descendent, descendent direct/fiu, ascendent, ascendent direct/părinte, frați, nod terminal, frunză)
– metode de reprezentare în memorie (matrice de adiacență, liste ”de descendenți”, vector ”de tați”) -
ȘEDINȚA 7
Recapitulare finală - Subiectele I, II, III - modele Bacalaureat -
ȘEDINȚA 8
Recapitulare finală - Subiectele I, II, III - modele Bacalaureat
*Pentru participarea la cursurile online, cursanții au nevoie de computer cu sistem de operare a cărui versiune să fie minim Windows 10, conexiune stabilă la Internet, microfon și cameră web.
Pentru o bună desfășurare a cursului este important să aveți instalat programul în care lucrăm. Link-ul de unde puteți descărca Code::Blocks este: https://sourceforge.net/projects/codeblocks/files/Binaries/20.03/Windows/codeblocks-20.03mingw-setup.exe/download
Datorită faptului că fiecare ședință are o componentă practică, acest curs este un generator de experiență reală, iar la finalul cursului, pe lângă certificatul de participare, cursanții vor avea propriul portofoliu de aplicaţii.